Novi Sad
14.09.2014.
06:40 > 09:48
U planu je izgradnja kružnih raskrsnica u Kisaču i u Begeču, jer je tamošnji obim saobraćaja prevazišao mogućnosti tih raskrsnica, najavio je direktor Zavoda za izgradnju grada, Goran Višnjić.
  • zivkovic

    19.09.2014 06:55
    mali kruzni tokovi
    @Grunf - roundabout

    Mislim da se ovde radi o sledecem, citiram

    "Mini kružna raskrsnica
    Koristi se u zbijenim gradskim sredinama u
    svrhu umirivanja saobraćaja. Očekivana
    brzina vozila je do 25km/h."

    izvor: SRDM 5-3 Kružne raskrnice
    Javno Preduzece Putevi Srbije, PROJEKAT REHABILITACIJE TRANSPORTA

    (ima na netu da se skine pdf)

  • grunf

    18.09.2014 19:35
    roundabout
    Imaju neka 2 mala kruzna toka na naselju, iz rubrike verovali ili ne - otkud ovo tu, zaboga? Inace, ovi veliki su ok, osim sto vecina vozaca ima svoja pravila i svoje shvatanje prvenstva prolaza. Sve bi bilo manje vise cool da ljudi daju bilo kakvu signalizaciju (makar i dimnim signalima) - gde izlazi, gde skrece, da li ce jos da kruzi etc. Zmigavci su sa razlogom ugradjeni u automobile. Svaki put ocekujem da ce lik da uradi bas ono sto ne treba i prosto je neverovatno koliko cesto budem u pravu. Ali, i opet se ponekad prepadnem - Pa kud ces, zaboga? Daj zmigavac!
  • 16.09.2014 15:18
    Stanite 10-15min kod nekog kruznog toka i 10-15min kod neke klasicne raskrsnice slicne frekvencije saobracaja i uvericete se koliko je kruzni tok brzi i efikasniji
  • Jogi Letač

    16.09.2014 12:12
    Vožnja desnom trakom u kružnom toku nije prekršaj, ali usporava saobraćaj. Ukoliko se odmah prestrojimo u levu traku, oslobađamo desnu traku za vozila koje se uključuju iz sledeće ulice. Za novosadske vozače, idealna kružna raskrsnica bi bila onakva kakvu sam video u Češkoj. Kružna raskrsnica ima dve trake, ali samo levom trakom možeš da napraviš ceo krug. Zeleni pojas između kolovoznih traka ulazi u raskrsnicu, skroz do linije između desne i leve trake. Znači, ako ostaneš u desnoj traci, moraš da izađeš iz raskrsnice odmah na prvom izlazu, jer imaš prepreku pred sobom. Ako želiš "pravo", "levo" ili "polukružno", moraš se prestrojiti u levu traku. Vrlo jednostavno i efikasno rešenje.
  • Pacman

    16.09.2014 09:11
    @Zivkovic
    Svaka cast i hvala na istrazivackom radu :)
  • zivkovic

    15.09.2014 23:05
    ispravka
    Pogresio sam u vezi kruznog toka, izvinjavam se na zabuni i posle 2-3 sata pretrazivanja i citanja zakona dolazim do sledeceg.

    Oslonio sam se na ono sto uce auto skole ali to su samo preporuke a ne pravila kako mora.
    Jedina vazeca pravila su ona opsta iz ZOBP a ona su stura.

    Relevantni clanovi su:

    promena trake, prvestvo i pokazivac pravca Član 32.
    saobracaj na raskrsnici Član 48.
    Član 62. zaustavljanje

    Dakle:

    1. Ne postoje posebna zakonom regulisana pravila koja propisuju obavezujuce prestrojavanje i koriscenje traka u kruznom toku

    2. Trake u kruznoj raskrsnici su ravnopravne. Prednost ima vozilo koje zadrzava pravac. Vozilo koje menja traku mora propustiti vozilo u traci koju sece. Dakle ovo nije pravilo desne strane, vec pravilo o menjanju traka.

    Sta to znaci?
    Kada ne bi bilo trouglova niti horizontalne signalizacije prednost bi imala vozila sa desne strane, dakle ona koja se ukljucuju u kruzni tok. prethodni komentator je bio u pravu.

    Mozes da vozis desnom trakom pun krug i ne sme niko da te 'isece' iz unutrasnje.

    Najbolji opis su dali Hrvati na ovoj lokaciji

    http://www.instruktor-voznje.com.hr/kruzni_tok_rotor/


    Konaci odgovor je sledeci: Vozi uvek desnom trakom i brzo ces se sudariti, ali bar neces biti kriv.
  • Pacman

    15.09.2014 13:31
    @Zbunjen
    Na ulazu na kruzni tok je postavljen obrnuti trougao, tako da nema nikakve dileme ko ima prvenstvo.

    Kad ne bi bilo trougla, vazilo bi pravilo desne strane, kao na bilo kojoj drugoj raskrsnici. Mislim da je pre koju godinu neki instruktor voznje bas to rekao za 021, sto je izazvalo veliku buru u komentarima, tako da bolje da se ovde ne teoretise i o tome, izgubice se glavna nit, a to je upotreba spoljasnje trake.

    Nego, ljudi, jel se meni cini, ili smo napravili presedan u komentatorskom svetu tako sto smo se na kraju ipak skoro svi slozili da je onaj sistem koji je Slovenac predstavio (desna traka samo za prvo desno) najpametniji, ali da je ipak zakonski dozvoljeno koristiti desnu traku i za "pravo", sto su projektanti kruznjaka sasvim sigurno i predvideli, sto se vidi na osnovu toga sto su na nekim mestima izgradili odvojene trake za skretanje desno?

    Predlog redakciji: intervjuisite nekog instruktora voznje/saobracajnog milicajca/profi vozaca, da se rascisti sta je dozvoljeno a sta ne u kruznom toku i zasto, jer je ova tema ocigledno neiscrpan izvor zanimanja/frustracije
  • zbunjen

    15.09.2014 11:33
    Još jednom zašto
    Svi izglkda znaju kako se vozi u jružnom toku, ali niko da mi pokaže ćlan zakona u kom kaže da u kružnom toku ne važi pravilo desne strane prilikom isključenja.

    Ozbiljan sam. Lupajte minuse slobodno, ali ja želim da naučim, i to ne iz iskustva, nego poslovu zakona, a to jedino važi nakon sudara
  • zivkovic

    15.09.2014 11:33
    pravila u kruznom toku
    pravila su ista u Srbiji i u UK (samo obrnuto), ne znam kako je u sloveniji, ali ako nema znakova, mislim da bi moralo da bude uskladjeno sa evropskim standardima ...

    1. ova pravila vaze ako nije drugacije propisano odgovarajucom signalizacijom ili znakovima
    2. prvenstvo imaju vozila koja su vec u kruznom toku
    3. u slucaju prestrojavanja, prvenstvo UVEK ima vozilo koje se nalazi u spoaljsnjoj traci
    4. U slucaju da ne mozes da se bezbedno iskljucis preko spoljasnje trake, produzi i obrni jos jedan krug, jer zaustavljanje u kruznom toku nije dozvoljeno (osim kada propustas pesake na pesackom, ali to je na izlivu vec)
    5. Desna traka se koristi za desno i pravo, a leva za pravo, levo, polukruzno itd...Dakle pravo mozes da biras kako ces, mozes spoljasnjom a mozes i unutrasnjom.

    ................................

    Najveci problem sa kruznim tokom je u tome sto kada se iskljucujes iz unutrasnje trake moras da seces spoljasnju ka izlivu. Cak i kada je vozac iz spoljasnje pravio prekrsaj i vozio 'pun' krug, ako ga udaris, ako nema kamere, nemoguce je dokazati da je on kriv. dovoljno je da slaze iz kog pravca je dosao.

    Dakle,

    Kada ides pravo, najsigurnije je ici desnom trakom. Ako te neko i udari iz unutrasnje on ce biti kriv.
    Ako kruzis unutrasnjom, onda ti moras da pazis ko ti dolazi sa desne, i ako ne mozes da se iskljucis - moras da produzis...


    Dosta sam citao o ovome, pa znam sta pricam jer je i meni bilo smesno ono prestrojavanje u desnu kad ides pravo, ali u principu su ti ljudi u pravu - bar dok vecina ne nauci pravila.

    Pozdrav!


  • Slovenac

    15.09.2014 10:31
    @Pacman
    Nisam mislio na tebe za pametovanje nego na nase saobracajne ingove koji slepo prate teoriju i ne zarezuju situaciju na terenu.
    Spoljna za pravo i desno je moguca samo kod kruznica velikog radijusa gde je moguce videti ko je u spoljnoj traci a da ne polomis vrat.
    U principu, OK su ''izlaznice'' za desno, ali ako bismo svi postovali ''slovenacki'' princip, ne bi bilo potrebe za njima.
    Kruznjak kod cara lazara je i inace ocajno resen i zbog prilaza i zbog semafora 100 metara dalje.
    Pravilna signalizacija za prestrojavanje bi jako pomogla, ali ko jos od nasih bolida gleda oznake kad ''jako mi se zuri, tetka ce umreti bez leka''...
  • Lala1

    15.09.2014 09:32
    Kruzni tok
    Raskrsnice sa kruznim tokom u ovom slucaju, nece poboljsati protok saobracaja. Prvenstvena namena ovakvih raskrsnica je da uspori saobracaj.
  • Pacman

    15.09.2014 08:32
    @Slovenac 2
    "Ako se ide samo desno iz spoljne trake, nema sanse da dodje do konflikta.
    Postovanjem tog prostog pravila, nema zadrzavanja, propustanja i nepotrebnog napora obracanja paznje."

    Apsolutno tacno (mada se ne slazem sa "nepotrebnim naporom obracanja paznje". Iako razumem sta hoces da kazes, uvek treba biti na oprezu u dzungli zvanoj saobracaj).

    Pravillo desna-traka-samo-za-prvo-desno moze biti neprakticno za primenu u svakoj situaciji, pogotovo kad je gustina saobracaja velika. Recimo kad iz B.Evrope skrecete levo u C.Lazara, znacilo bi da se prakticno vec na prethodnoj raskrsnici morate prestrojiti levo, sto bi verovatno bilo neizvodljivo s obzirom na kolicinu saobracaja.

    Mozda je jos bolji primer kad idete pravo iz C.Lazara u Somborski bulevar, gde imate ekstremno malu sansu da se bezbedno prestrojite u krajnju le zbog male udaljenosti toka od raskrsnice (to pitanje je vec adresirao "100% taksista" i u pravu je covek, ali to sad nije bitno).

    E sad, sto se tice tvog komentara o tome da K.Stankovica nema izlaznu traku za desno: ok, tu bi mozda i bilo najefikasnije raditi kako ti kazes, ali ja govorim o ostalim tokovima koji imaju to iskljucenje. Kod njih je spoljasnja traka ocigledno namenjena za neko sledece iskljucenje. To su najcesce bulevari sa velikom kolicinom saobracaja.

    Nadam se da ovo nisi opet shvatio kao izmisljanje novih pravila i "pametovanje". Dakle, super je logika o prvom desnom iskljucenju, ali neprakticna kad se u obzir uzme i okolna infrastruktura kruznog toka. To je bar moje dobronamerno misljenje, zasnovano na iskustvu.
  • ns ja

    15.09.2014 07:39
    kružni tok je sjajno, izuzetno rešenje u svim delo
    oni koji i inače kilave na raskrsnicama, mogu da nastave da kilave, a mi koji brže reagujemo, možemo da nastavimo da vozimo našim ritmom, ima prostora i prilike za sve tipove vozača! Ko je izmislio kružni tok, treba mu dati Nobelovu nagradu (ma za mir bre!). Revolucionaran preokret u saobraćaju u Srbiji, pošto mi ovaj oblik saobraćajnice tek od nedavno uvodimo u upotrebu!!!
  • sokolko

    15.09.2014 06:47
    a da nece slucajno i sledeci da pravi Put-invest...
  • xxx

    15.09.2014 06:01
    @Anonimus
    Sto bi rekao Zoran Radmilovic u predstavi Radovan III:
    "Preterano seres, Stanislave"
  • zbunjen

    14.09.2014 22:57
    zasto
    Neka mi neko citira član zakona po kom vozač u desnoj traci kružnog toka ne sme da se vozi ceo krug (ili dva-tri) i po kom mora da propusti vozača iz leve trake kad taj izlazi iz kružnog toka.
  • 14.09.2014 21:48
    @100%Taksista
    Jednom u životu i da taksistu podržim.:)
    Slažem se za taj kružni tok koji bi bio jedan za bul. Evripe, Cara Lazara, Somborski i C. Dušana.

    Ovako kružni tok nije ništa posebno, kada 100 m dalje je semafor koji da tako kažem blokira taj kružni tok.
    Bolje bi bilo napraviti jedan veliki kružn tok, možda prečnika 100 m, koji bi povezao sve ulice. Unutar kružnog toka bi se mogao smestiti neki park, možda premestiti okretnicu sa Limana 4, taksi stajalište, naravno povezati ih sa podzemnim prolazima da pešaci ne moraju prelazii preko kružnog toka. Premestiti i onu benzinsku unutar kružnog toka.
  • 100%Taksista

    14.09.2014 20:00
    NS
    Grad sa 30000 stanovnika ima više semafora od Londona koji ima 12.000000 stanovnika. Naravno to se može pripisati Srpskoj tvrdoglavosti i neznanju. Kružni tokovi ne treba da budukao ovi u NS. nisu oni loši, ali ne može se na svakoj raskrsnici izgraditi takav kružni tok kao Bul. Evrpe Bul Vojvode stepe..... Kružni tok može biti samo uzvišena sredina, a u Londonu gde ni to nije moguće, nacrtana je bela tačka i postavita signalizacija. Kada se gradio kružni tok Somborski bul. i Subotički bul. sa kolegama sam komentarisao i složili smo se da bi se tim kružnim tokom moglo obuhvatiti ta dva bul. Cara Dušana, Bul. Cara Lazara, Ive Andrića, Heroja pinkija, Ćirila i Metodija, sve to u jedan kružni tok bez semafora.
    A da mnogi ne znaju vožnju u kružnom toku, čuo sam čak od profesionalnih vozača, Vanjska traka pa izlazi gde hoćeš. Ali naučit će.
  • 14.09.2014 18:47
    @pacman
    ''Ako se postuje pravilo prvenstva prolaza i davanja zmigavca (OBA PRAVILA), zasto da se ljudi ne voze i spoljasnjim krugom do izlaska iz toga, pa makar to bio i treci izlaz?

    Na primer, ja hocu da zapocnem kruzenje desnom (spoljasnjom) trakom, ali u kruznom toku se vec nalazi automobil u levoj (unutrasnjoj traci). Ako je dao zmigavac, znaci da hoce da se iskljuci, propustim ga. Ako nije dao zmigavac, znaci da nastavlja da kruzi, ne propustam ga. (naravno, posto u realnosti niko ne daje zmigavac, svejedno ga propustim, za svaki slucaj).''

    Sam si odgovorio na svoje pitanje...

    Ako nisi toga svestan, to je zato da neko drugi ne bi tebe čekao, ako ti ideš levo, a on treba desno.
    Kružn tok je tu umesto raskrsnice kako bi poboljšao propusnost i kako bi saobraćaj tekao što brže, a što sigurnije.

    Ako se vodimo time, onda nam ni ne trebaju dva prstena, može samo jedan. A opet onda nam ne treba ni auto, možemo stići i peške samo će duže da traje!
  • Slovenac

    14.09.2014 18:22
    @Pacman
    Sve je to lepo sto govoris, ALI...

    Kruzni tok u K Stankovica NEMA izlaznu traku za desno.
    Mrtav ugao kod vozila u unutrasnjooj traci je preveliki za bezbedno iskljucivanje bez puno frustracija i usporavanja
    Ako se ide samo desno iz spoljne trake, nema sanse da dodje do konflikta.
    Postovanjem tog prostog pravila, nema zadrzavanja, propustanja i nepotrebnog napora obracanja paznje.
    Time kruzni tok ispunjava svoju funkciju brzog protoka i ne predstavlja cep kao sto je sada cest slucaj.
    Npr, ja sa Subotickog bulevara za levo prema NNaselju moram da cekam gomilu koja koristi spoljnu traku za prema Detelinari umesto da cekam samo one koji su u unutrasnjoj. Isto me izadje kao da sam na raskrsnici bez semafora.
    Ali, mi moramo uvek da pametujemo i da izmisljamo nesto sto su pre nas mnogo pametniji uradili.
  • мм

    14.09.2014 18:10
    Не свиђа ми се само због ментОлитета наших возача који ако нема семафора не помишљају да стану и пропусте пешаке и бициклисте на прелазима...
  • Driver

    14.09.2014 17:01
    Kružni tokovi su premaleni!
    Za ukrštanje dva bulevara sa dve trake postojeći kružni tokovi su premaleni. Srećom još uvek se saobraćaj na ovim bulevarima ne obavlja punim kapacitetom, što će kad-tad biti.
    Raskrsnica sa ulicom Kornelija Stankovića je bila klasična sa semaforima i posle kratkog vremena je prepravljena u kružni tok.
    A o ona dva mala kružna toka na Novom naselju neću ni da spominjem. Sve je to pravljeno zbog pranja para i uzimanja provizije.
    I ja mislim da su raskrsnice sa kružnim tokom praktičnije i bezbednije ali ih treba napraviti kako struka, da ne kažem Bog, zapoveda.
    Obavezno na prilaze kružnom toku treba postaviti informativne table sa upozorenjem na kružni tok i adekvatnom prestrojavanju. Ljudi na ovim prostorima nemaju mnogo iskustva ssa ovim načinom regulisanja saobraćaja.
  • -

    14.09.2014 16:46
    -
    k'o sto sam ukuc'o
    srbi su uveli svoja posebna tumacenja
  • Toma

    14.09.2014 15:55
    @anonimus
    glup vam je argument da nema potrebe za većim radijusom ako se svi drže pravila. Da se svi drže pravila mnogo toga nam ne bi trebalo, počevši od semafora i sve druge signalizacije... Da li biste vi prošli kroz nepreglednu raskrsnicu pod gasom, samo zato što se držite pravila? Ja ne bih vala, jer ako sa sporednog puta dođe kamion i prođe kroz Stop, džaba meni što sam ja u pravu...
  • Gagi

    14.09.2014 14:31
    Ma da
    Samo da kazem osamdeset posto vozaca u NovomSadu i dalje ne zna pravila kruznog toka. Svi redom u spoljnoj traci prave ceo krug. Vozio sam po nekim gradovima Evrope i nema nikakvih problema. Ovde vecina i dalje ne zna pravila kruznog toka. Ako se ne slazete samnom, idite do bilo kog kruznog toka,stojte tu pola sata i videcete da sam u pravu.
  • Pacman

    14.09.2014 13:43
    @Slovenac
    "Spoljnji krug je samo za odmah desno"

    Mozda u Sloveniji, ali na novosadskim kruznim tokovima su u vecini slucajeva napravljene posebne trake za "prvo desno", tj. onaj ko skrece desno uopste ni ne ulazi u kruzni tok!

    Ako se postuje pravilo prvenstva prolaza i davanja zmigavca (OBA PRAVILA), zasto da se ljudi ne voze i spoljasnjim krugom do izlaska iz toga, pa makar to bio i treci izlaz?

    Na primer, ja hocu da zapocnem kruzenje desnom (spoljasnjom) trakom, ali u kruznom toku se vec nalazi automobil u levoj (unutrasnjoj traci). Ako je dao zmigavac, znaci da hoce da se iskljuci, propustim ga. Ako nije dao zmigavac, znaci da nastavlja da kruzi, ne propustam ga. (naravno, posto u realnosti niko ne daje zmigavac, svejedno ga propustim, za svaki slucaj).
  • Lemi

    14.09.2014 13:39
    nisu losi za dobre vozače
    Stavite dve tri kamere jedan dan na ovaj kruzni tok sa slike, kod Najlon pijace, da vidite kako se prolazi kroz isti, tj. koliko se krše pravila...
    Retko ko prati označene trake, kako unutrašnju tako i spoljasnju nego što kraće ispresecaju i teraj dalje... Situacije da se za "polukružno i skretanje levo" vozi spoljašnjim "prstenom" su redovna pojava, i obrnuto iz unutrasnje trake odmah desno (pri tom žećše presecajuci ljude koji takodje idu desno i pravo spoljnim prstenom) ili po gore spomenutom principu sto krace pravo! Takođe nisam primetio da iko daje žmigavac po isključenju iz toka pa ono, gataj brate gde se gari zaputio, na koju stranu sveta. Svaki dan prolazim kroz taj tok i često puta se prekrstim što radi zapaženih situacija što da me ko ne razvali. Srećom vozim službeni auto :)
    Da, kruzni tok smanjuje gužvu ali konkretno ovaj u jednom smeru je stvara. Vidi se po Klisanskom mostu u popodnevnom špicu da zbog povećanog protoka kroz taj tok vozila koja iz industrijske zone sever i uopšte sa Sentadnrejskog puta idu preko mosta u smeru grada stvaraju na semaforu kod Univerexport-a HAOS!
    Čak je takva situacija da se može reći "srećom" je most usko grlo da ograniči prilim vozila jer zamislite da celom duzinom od kruznog toka do semafora imaju dve trake, na semaforu uz vozila koja se uključuju iz BIG-a to bi bilo katastrofa.
  • Bradilko

    14.09.2014 12:51
    E još kad bi g-din Višnjić čitao ove komentare
    Bitno bi se poboljšao saobraćaj u NS i okolini,posebno u vreme špica i jutarnjeg i popodnevnog.
    Slažem se da je kružni tok skuplja investicija od semaforizovane raskrsnice,ali se tokom godina isplati,najviše zbog potrošnje struje,održavanja semafora i raskrsnice uopšte.I obavezno,na svakom kružno,toku.da se postavo u statičnom krugu neki spomenik ili drvo da ne bi bilo ispada pojedinih vozača koji su prošli kroz kružni tok(Veternički kružni tok),ali bukvalno.
  • Toma

    14.09.2014 12:33
    povećati radijus kruga!!!
    Bolji su svakako od obiČnih raskrsnica, ali imaju jednu jako veliku manu o kojoj ovde niko ne govori a bunite se što ljudi idu desnom trakom: mali je krug!!! Ljudi idu desnom zato što kada su u levoj, ne vide uopšte ko im se nalazi desno, mrtav ugao je ogroman jer je kružnhi tok jaka krivina. Napravili ste ih premalim, ne može se efikasno koristiti leva traka, jedino na lutriju pa da ne znate koga ima desno od vas. Pritom zbog tako malog kruga, kratko i traje pa nemate vremena ni da se okrećete da pogledate, sve je isuviše tesno, kratko i zavrnuto. Napravite Čestit kružni tok kao u velikim graodvima, npr na novom beogradu, pa da se normalno vozi.Na bulevaru evrope su morali biti ti veliki kružni tokovi a ne ovi za trotinete.
  • Zabrinuti vozač

    14.09.2014 12:31
    Sviđaju mi se kružni tokovi u Novom Sadu, ali ih mrzim u svakom drugom gradu - zašto?
    Zato što su traumatični za gostujuće vozače(nepregledni, predinamični, negostoljubivi.
    Treba ostaviti mogućnost i onima koji žele da prođu kroz grad na stari način ukrštajući se sa drugima, a ne samo da produbljujemo otuđenost koju grad ionako nosi sa sobom.
  • 14.09.2014 12:15
    @Andrej - Dve trake
    Ako bi dve trake spojio u jednu pred kružnim tokom, onda te dve trake nemaju uloge ni pre ni posle kružnog toka.
    Te dve trake su tu s razlogom, da bi se prošlo što više vozila saobraćajnicom.
    Posmatraj kao cev za vodu. Uzmi cev fi10 pa koliko ti treba da napuniš bačvu od 100L i uzmi cev fi20 i koliko će trebati onda vremena.
    Kada bi spojio dve trake u jednu, nastala bi takva gužva na tom suženju, kao što se dešava kada su neki radovi u gradu pa sve ide jednom trakom. Izgleda to nisi primetio!

    Toma kaže povećati radijus jer ako si u unutrašnjem nema preglednost na spoljašnji. Nema potrebe da imaš preglednost ako se svi držimo pravila.
    Evo nrp. vozim ulicom Kornelija Stankovića, nalazim se u levoj traci, pareleno sa mnom u desnoj traci ide još jedan auto. Na kružnom toku on skreće desno u bul. Evrope, a ja nastaljavm pravo u bul. Stepe S. Iz bul. Evrope nailazi još jedan auto koji skreće desno na bul. Stepe S.
    1. Ja u levoj traci gledam levo, ako nema nikoga u kružnom toku ulazim u unutrašnju traku.
    2. Onaj što je bio meni paralelno je ušao u spoljašnju traku i izašao odmah na sledećem izlazu i ušao u desnu traku bul. Evrope.
    3. Onaj iz Bul. Evrope je ušao spoljašnju traku, ulazi u desnu traku bul. Stepe S.

    4. Ja skrećem iz unutrašnje trake u levu traku bul. Stepe S, a nisam morao da gledam (naravno treba pogledati za svaki slučaj), jer je svakako onaj skrenuo pre mene.

    Zato je potrebno da se spoljašnja traka ne koristi za levo, a ni za pravo nije baš preporučljivo, jer da je neko bul. Evrope išao pravo spoljašnjom trakom smetao bi meni.
  • Jogi Letač

    14.09.2014 12:02
    Strah me je kad pročitam šta pojedinci napišu za vožnju u kružnom toku. Naravno da u kružnom toku važi i pravilo desne ruke i sva ostala pravila, a izgleda da niko ne gleda znakove ispred kružnog toka koji daju prednost vozilu u kružnom toku.
  • Bojan

    14.09.2014 11:55
    Ispravka svima
    Ne postoju levo, desno ili pravo.
    Imate, prvi, drugi, treći izlaz i eventualno ako se vraćate (kao polukružno), četvrti izlaz.
  • Vladimir

    14.09.2014 11:24
    Podrska
    Samo napred, u korak s vremenom i svetom, i nemojte se ustrucavati donosenja hrabrijih i brzih odluka i za sve raskrsnice na Bulevaru oslobodjenja i slicnim.
  • Nila

    14.09.2014 11:15
    u kruznom toku je kontra od onog sto vazi u redovnom saobracaju. Dakle u kruznom prednost ima onaj ko ti dolazi sa leve strane tj iz unutrasnje trake kruznog toka. 021 bi mogao da napise neki clanak o tome kako se vozi u kruznom sa dve trake ko ima prednost i slika obavezno
  • 14.09.2014 10:50
    Vozač
    Kružne tokove pozdravljam i mislim da su veoma korisni.
    Pametovanja oko spoljneg i unutrašneg kruga su naša specijalnost koja se svodi da je Srbija po svakom pitanju podeljena.
  • 14.09.2014 10:26
    treba iskljuciti uslovno desno na semaforima, dok traje zeleno za pesake
  • zoka

    14.09.2014 10:20
    pravila
    U pravu su svi ovde sto pisu da ljudi ovde jako krase pravila i da ne znaju da koriste kruzni tok. vecina cini nepravilnosti, sto sam i ama primorana jer iz unutrasnje trake nece da me propustaju, imala sam nadrljati u vetrniku, imalo me dzipadzija nije sasio. Ide frajer dva kruga spoljnom trakom, voza se ..
  • -

    14.09.2014 10:15
    -
    'dok se građani nisu upoznali s funkcionisanjem saobraćaja u kružnom toku'

    srbi se jos nisu naucili. napravice i barikade da bi se kruznim tokovima vozilo onako kako su umislili

    ja koristim unutrasnju traku ali vidim da bandi idiota i saudijaca ona sluzi da bi se iskljucili u levu traku
  • 14.09.2014 10:10
    Uf, pa mi imamo i "strucnjaka" koji ladno voze i u rikverc u kruznom toku...
  • Slovenac

    14.09.2014 10:02
    U Sloveniji je kaznjivo ako iz spoljnjeg kruga idete pravo.
    Spoljnji krug je SAMO ZA ODMAH DESNO i to je jedino logicno resenje.
    Ove srpske inovacije da je spoljnji krug za desno i za pravo su opasne
    jer secete put vozilu iz unutrasnjeg kruga koje s leva ide pravo.
  • Dejan

    14.09.2014 10:02
    @Brdjanin
    Moze da ides, cak je i preporuka, unutrasnjom trakom ako ides pravo, tako se smanjuju guzve u spoljasnjoj traci.
  • Ja

    14.09.2014 10:01
    APSOLUTNO
    Podrzavam kruzni tok i ne samo graditi nove nego i postojece pretvarati u kruzni gde god je to moguce.
  • Vozač

    14.09.2014 09:59
    Odlično rešenje u svakom smislu.
  • hehe

    14.09.2014 09:53
    tek kada se postavi kružni tok na raskrsnicu kod futoške pijace gde pešaci cirkulišu kao mravi, shvatićete koliko je grad zakrčen i zašto se više ne isplati ići kolima. prosto čekam taj dan :)
  • 14.09.2014 09:42
    Kružni tok je odlično rešenje. Mnogo bolji od semafora, ma kolika bila količina saobraćaja.
    1. Ne dozovoljava da tako lako uletiš u raskrsnicu i nastane bočni sudar
    2. Ne može se uletiti velikom brzinom, pa i ako dođe do sudara posledice nisu strašne.
    3. U noćnim satima kada saobraćaja skoro pa nema, nema bespotrebnog stajanja.

    Problem je što ovde mnogi ljudi ne znaju da voze kroz kružni tok, pa se stvara veća gužva. Kada su tek napravljeni, samo je možda 10% vozača koristilo unutrašnju traku, svi su išli spoljašnjom pa se tako stvrala gužva.

    Spoljašnja traka se koristi ako se ide desno ili ako si u unutrašnjem, a izlaziš na sledećem izlazu (ukoliko ulica u koju ulaziš nije sa 2 trake). Ako ideš pravo, može se koristiti i vanjski ali bi bilo bolje da se koristi unutrašnji. Ako ideš levo ili polukružno onda bi trebalo koristiti unutrašnju traku.

    Jeste malo kompliovano, jer treba dosta da se gleda i prati situacija kako ispred tako i iza auta, ali zato služe retrovizori i baciš malo pogled preko desnog ramena i nema problema.
  • rile

    14.09.2014 09:35
    A pesaci.
    Koliko je bezbedan za vozila toliko je opasan za pesake!
  • Kruzni stok

    14.09.2014 09:31
    "U svetu je trend pretvaranje četvorokrakih raskrsnica u kružne"

    Ako nije mega-trend onda nista.
    Molim lepo.Vozaci ionako ne znaju da koriste kruzni tok. Ispisali bi 100 kazni za sat vremena.
  • Sani

    14.09.2014 09:13
    Obrati paznju
    http://ltablice.com/pravila-saobracaja/ostala-pravila-saobracaja/74-raskrsnice-sa-kruznim-tokom-saobracaja

    Na ovom linku imate pravila voznje u kruznom toku sa animacijama...
  • 14.09.2014 09:08
    Treba sve raskrsnice pretvoriti u kružne i što je mnogo bitnije, sve brđane treba naučiti kako se vozi u kružnom toku. Ako želiš pravo, levo ili polukružno na raskrsnici NE SMEŠ DA VOZIŠ CEO KRUG U SPOLJNOJ TRACI!!!
  • Úsputni prolaznik

    14.09.2014 09:05
    Round and Around
    I Srbin izmislise kruzni tok. Hura.
  • Mihajlo

    14.09.2014 09:02
    ja sam za KRUZNE !!!
    ceo bulevar, na svim raskrsnicama mogu da budu kruzni, ali zasto sad kad su rekonstruisane neke raskrsnice, nisu odmah pravljeni i kruzni tokovi?? kruzni tok moze i kod Banovine,i Jase Tomica sa Bulevarom, i sa Kisackom, i Partizanska sa Rumenackom, Sentandrejskim putem i Temerinskom...
  • student

    14.09.2014 08:58
    pravila znakovi
    Kruzni tokovi u SM su se pojaili pre 7 - 8 godina i jasno su regulisana znakom, dve trake desna traka (spoljasnja) je izlaz, a leva (unutrašnja) pravo, levo, polukruzno. i tako znak ispred propisuje. Dok u NS lepo stoji desna traka pravo i desno, a leva pravo.... stoga jako velik broj ulazi u spoljasnju i voze u krug .... zbog toga ovi iz unutrasnje ili moraju da uspore malo (često stanu sto ne smeju) ili obrnu krug .... Stoga na pojedinim krznim tokovima treba romeniti znakove i staviti desna za desno, a leva za ostalo.
  • JAZZ

    14.09.2014 08:50
    U svakom slučaju je bolje rešenje od semafora.
    Mnoge zemlje u Evropi kružni tok koriste dugi niz godina i izbacuju semafore.
    Manje su šanse za teže nesreće takodje. Setite se semafora kod Merkatora pre neki mesec !

    A imao sam i brošuricu sa uputstvom kako voziti po kružnom toku. Ne sećam se ko je štampao i ubacivao u poštansko sanduče ali bi bilo dobro da se tako nešto deli pri registarciji vozila, na pumpama i sl..
    To bi baš grad mogao da finansira u saradnji sa mup-om.
  • andrej

    14.09.2014 08:44
    Dve trake
    Vozim po Evropi godinam. Kruzni tokovi u svim zemljama postoje godinama, ali nisu toliko opasni, kao kod nas. Zasto se jednostavno na kruznom toku saobracaja sa dve vozne trake ne napravi suzenje u jednu traku i problem je resen. Nasi ljudi nemaju pojma kako se treba ponasati na takvim raskrsnicama i prave prekrsaje i nezgode, tako da kruzni tok ima kontraefekat. U jednu traku i gotovo!
  • kako voziti u kruznom toku

    14.09.2014 08:20
    Kako voziti u kruznom toku ?
    To je nesto sto verovatno ni policija ne zna. Svi koje sam pitao kazu da u kruznom toku vazi pravilo desne ruke. To ne moze biti tacno.

    Jedino logicno ponasanje je ULAZAK U UNUTRASNJI KRUG ako NE izlazite na prvom sledecem izlazu iz toka.
    Ako izlazite na prvom sledecem izlazu iz toka, drzite se spoljnog kruga.

    Jedino na ovaj nacin se eliminise mogucnost da neko iz spoljnog kruga udari u vas kada iz unutrasnjeg kruga napustate tok.

    Zalosno je sto ni grad ni policija ni televizija ne edukuju vozace o pravilima u kruznom toku.
    Grade se ovakve raskrsnice, a vozaci ne znaju kako se u njima pravilno ponasa.
  • goran NS

    14.09.2014 08:09
    kružni tokovi SVUGDE u svetu smanjuju gužve .... pod uslovom da gradjani ZNAJU da voze u kružnom toku, što u Novom Sadu NIJE slučaj ... žmigavac, prestrojavanje, pravovremena spoznaja gde si krenuo, ..... ugrožava ostale učesnike u saobraćaju i naravno USPORAVAJU ga
  • BRDJANIN

    14.09.2014 07:58
    :)
    Nauci i ti da se vozi spoljnom ako ides desno i pravo a unutrasnjom levo i polukruzno....
  • petronije

    14.09.2014 07:50
    Raskrsnice sa kružnim tokom kako su napravljene u Novom Sadu ne doprinose smanjenju gužve. U suštini njih reguliše semafor na raskrsnici pre kružnog toka.
    Po meni, kružni tokovi na ukrštanju dva bulevara su mali. Morali bi da imaju bar jednu traku više od bulevara koji se ukrštaju. Voleo bih da čujem mišljenje nekoga ko je stučan za projektovanje puteva.
  • 14.09.2014 07:41
    Sve kružne tokove
    JA sam za to da se sve raskrsnice pretvore u kruzne tokove. Kod najlona je kruzni tok rastereetio saobracaj i fenomenalan je.Sledece mesto gde bi trebalo postaviti je kod NS mlekare tj sa druge strane mosta jer se sada samo u tom pravcu stvaraju redovi.
  • bns

    14.09.2014 07:40
    za Anonimusa
    Na nekim delovima skretanje desno je isključeno iz kružnog toka i ima posebnu traku. Kada se posle kružnog toka ide pravo, onda se vozi u spoljnoj traci, a ne kako Vi sugerišete u unutrašnjoj, a to zato što je manji broj tačaka presecanja. Za sretanje levo i polukružno - vozi se unutrašnjom. Ali isto tako u kružni tok se ne uleće sa 60km/h kao što se to u NS dešava.
    Takođe koliko sam razumela kada se ulazi u kružni tok potrebno je dati levi migavac, a kada se iz njega izlazi desni. O ovome bi se trebalo pisati kako bi se podigla svest vozača koji u NS ne daju migavce ne samo u kružnom toku, nego uopšte u sitacijama kada se migavci daju. Ovde se jedino migavci daju kada se stane na bulevaru i krajnjoj desnoj traci da se trkne po duvan - tada se upale sva četiri migavca. U ostalim situacijama: preticanje, menjanje trake, polazak, zaustavljanje - migavci kao da ne postoje. Neki voze kao da igraju need for speed i menjaju trake, idu cik-cak.
  • Brdjan

    14.09.2014 07:33
    Samo da dodam
    Nikako ne voziti vise od 10 krugova.
  • Bojan

    14.09.2014 07:31
    Kako gde...
    Kružni tokovi jesu bolje rešenje na pojedinim raskrsnicama.

    Problem je što je kvalitet prosečnog NS vozača očajan.
    On ne zna kako se ponaša u kružnom toku, kišu doživljava kao elementarnu nepogodu, spava na uslovima, žmigavac ili ne uključuje ili uključuje tek kad smota volan u stranu u koju skreće, vozi po liniji umesto u traci i generalno kilavi.

    Žalosno...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna